Aj tento rok sme využili výborné vzťahy s našimi multimediálnymi partnermi z Prahy, Českým rozhlasom a Smíchovskou střední průmyslovou školou a gymnáziem.
Netradičný spôsob manažmentu školy, teda do značnej miery vedená žiakmi a absolventmi, s množstvom projektov, spoluprác s firmami, štátnymi inštitúciami a akcií počas celého roka je nám blízky.
Nebolo teda nutné dlho sa spoznávať a skupinka našich multimedialistov po úvodnom dni nabehla hneď na tvorbu scenárov ich vopred premyslených AV diel. Vlog z pracovného ale aj voľnočasového dňa, Dokument ERASMUS+, Sprievodca netradičnými zákutiami Prahy a nevšedný Parkour po Prahe sú názvy štyroch jedinečných audiovizuálnych diel, ktoré žiaci produkovali s využitím školskej, ale aj vlastnej techniky. Nakrúcali v priestoroch školy, ubytovania, ako aj doslova v celej Prahe.
Jeden z týchto počinov nájdete aj na YT konte nášho školského Štúdia16. https://youtu.be/vuBhZdNexTs?si=stXppPyVB96LYHtU
Okrem produkcií AV diel, bola tradične v pláne aj exkurzia v Českom rozhlase aj s odborným výkladom. Rovnako sme sa zúčastnili skvelej konferencie Česko budoucnosti, kde sa na pôde ČVÚT Praha v priestoroch Českého inštitútu informatiky a robotiky odohrali mnohé konferencie o vzdelávaní, predviedli start-upy, ako aj mnohé stredné a vysoké školy.
Nevynechali sme ani mnohé kultúrne aktivity, ktoré Praha ponúka svojim návštevníkom.
To najdôležitejšie však bola skúsenosť našich žiakov tvoriť, pracovať a existovať v cudzom prostredí a v nepoznaných podmienkach aj s veľkou dávkou samostatnosti v bežnom dni, či samostatnej príprave na úlohy počas dňa.
Všetci sa na finálnom vyhodnotení svojich projektov zhodli na tom, že skúsenosti z Erasmu sú pre nich dôležité a posunuli ich ďalej nie len v odbornosti, ale najmä samostatnosti a okamžitom riešení vzniknutých situácií.
Ďakujem našim partnerom a ponuke na rozšírenie spolupráce v rámci programu Erasmus do budúceho roka, ako aj programu ako takému, ktorý je stále dôležitým míľnikom mnohých žiakov stredných a vysokých škôl.






























