Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR ako sprostredkovateľský orgán pre prioritnú os Vzdelávanie operačného programu Ľudské zdroje vyhlásilo dňa 23. augusta 2019 vyzvanie pre Národný projekt „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov“. Prijímateľom tohto národného projektu bude Metodicko-pedagogické centrum (MPC).
Ministerstvo školstva naďalej pokračuje v podpore inkluzívneho vzdelávania na školách. Výzvy na dopytovo orientované projekty V ZŠ úspešnejší a V ZŠ úspešnejší II umožnili vytvorenie nových pracovných pozícií pre pedagogických asistentov, asistentov učiteľa pre žiakov so zdravotným znevýhodnením či vytváranie inkluzívnych tímov. Do týchto výziev sa zapojili stovky škôl z celého Slovenska. Národný projekt „Škola otvorená všetkým“ taktiež podporuje inkluzívne vzdelávania a skvalitňuje profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov s cieľom zabezpečenia rovnaké prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšeniu výsledkov a kompetencií detí a žiakov.
Nový národný projekt „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov“ bude nadväzovať na spomínané projekty a zabezpečí implementáciu princípov inkluzívneho vzdelávania v materských, základných a stredných školách prostredníctvom podpory pedagogických asistentov, asistentov pre žiakov so zdravotným znevýhodnením a členov inkluzívneho tímu (školský psychológ, špeciálny pedagóg a sociálny pedagóg) na školách.
Z dôvodu synergií a zabezpečenia kontinuity nový národný projekt podporí asistentov a členov inkluzívnych tímov na školách, ktorí boli zapojení do NP Škola otvorená všetkým. Projekt súčasne umožní zapojenie aj ďalších materských, základných i stredných škôl, nevnímajúc štátne, cirkevné a súkromné školy z celého Slovenska, vrátane Bratislavského samosprávneho kraja, a to prostredníctvom výzvy, ktorú zverejní Metodicko-pedagogického centrum.
Štúdium sociálnej pedagogiky ukončila magisterským titulom v roku 2011 na Trnavskej univerzite. Prax nadobudla počas pôsobenia na vysokej škole v detských domovoch a reedukačných centrách. Pracovala ako sociálny pracovník v Pedagogicko-psychologickej poradni, neskôr pôsobila ako personálna koordinátorka a asistentka v súkromných spoločnostiach. Jej pracovným zameraním je poradenstvo v oblasti sociálneho a pedagogického prostredia. V tejto oblasti profesie sociálneho pedagóga ide o umožnenie rozhovoru so študentmi tak, aby dospeli k lepšiemu sebapoznaniu, vedeli zhodnotiť, kde majú problém a ako ho možno riešiť. Zároveň sa zaoberá rôznymi výchovnými situáciami a nedostatkami, ktoré súvisia s deťmi, mládežou a ich rodičmi. Poskytuje oporu a pomoc tam, kde nie je nutná terapia, ale postačuje naviesť človeka a pomôcť mu zorientovať sa vo vlastnej situácii.
Vyštudovala psychológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského, kde sa okrem iného špecializovala aj na školskú psychológiu. Dlhoročne pôsobila v občianskych združeniach, kde sa venovala zážitkovej pedagogike a školeniu mäkkých zručností. Pracovala na súkromnej strednej škole a tiež v materských školách, či lesnom klube. Jej poslaním je vytváranie bezpečného prostredia, podpora školy ako celku a rastu všetkých zúčastnených. Ako školská psychologička je tu tak pre žiakov a učiteľov, ako i pre rodičov, vedenie školy, či iných zainteresovaných. Realizuje prevenciu vo forme prednášok, diskusií, workshopov, zdieľania informácií na blogu, nástenkách a pod. Taktiež poskytuje individuálne psychologické poradenstvo, skupinové intervencie, či pomoc pri riešení konfliktov. Pracuje diskrétne a flexibilne a v prípade, že niečo presahuje jej znalosti a schopnosti, vie odkázať ďalej na kompetentných odborníkov.
V predchádzajúcom zamestnaní pracovala ako sociálny pracovník v Domove sociálnych služieb, chcela sa posunúť o krok ďalej a pokračovať na ceste pomoci druhým v inej pomáhajúcej profesii, preto sa rozhodla uchádzať o pozíciu pedagogickej asistentky. Nakoľko si myslí, že i napriek mnohým životným prekážkam sme to my, kto kreuje náš život, sa stotožňuje s citátom Carla Junga: „Nie som tým, čo sa mi stalo. Som tým, čím sa rozhodnem byť.“
Študuje špeciálnu pedagogiku – poradenstvo na Univerzite Palackého v Olomouci. Venuje sa začleneniu študentov do kolektívu školy a triedy, pomáha im pri problémoch vo vzdelávaní. V prípade potreby asistuje študentom v triedach pri problémoch s učivom
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |